Općeniti utisak s Lozićevih fotografija je da
posjeduju slikarsku kompoziciju kadra, a objekti koje snima sadrže mnogo
pikturalnih značajki, sve to podređeno tehničkim vrijednostima
discipline-fotografije.
Franjo Mrzljak, prof., Sisak 1975.
Fotografije Vladka Lozića su shvatljive. Jezik
tog saopćavanja istine stvaran je i prepoznatljiv na način koji odaje
oštroumnog kroničara, senzibilnog registratora i znatiželjnog promatrača.
Shvatimo li i umjetnički podtekst, bit će nam jasnije relacije koje dovode
do načina da se fotografijom kaže istina o sebi i svijetu oko nas.
Marijan Špoljar, prof., Koprivnica 1978.
Susret s fotografijama Vladka Lozića možemo
okarakterizirati kao doživljaj koji će nam dugo ostati u sjećanju, kao
susret koji nam u našoj životnoj svakodnevnici pruža nešto što nam sve više
nedostaje - zaustavljeni djelić prirode u njenom sasvim nedirnutom izrazu.
Zdenko Kuzmić, prof., Šibenik 1978.
Interpretativne mogućnosti, čistoća likovnog
govora i senzibilitet autorova duha sa adekvatnom temom pružaju Loziću
široku skalu traženja novih i do sada neotkrivenih zbivanja u mediju
umjetničke fotografije.
Stipe Golac, akadem. slikar, Gospić 1980.
Autor nam prezentira u jednostavnom, čistom
izrazu svoje osobno viđenje i doživljaj jednog svijeta i života koji
postepeno i sigurno nestaje i čiji ostaci kao da su beznadno napušteni,
usamljeni i izranjeni. Svojim humanističkim pristupom temi, izvanrednim
kadriranjem promatranih objekata, Lozić nam otkriva i afirmira autentičnost
i ljepotu koliko kompozicijskih cjelina toliko i osjećajno izdvojenih
detalja ovih spomenika tradicionalnog graditeljstva jadranskog podneblja.
Autorove fotografije o njima su poetski intonirana reportaža njihova
senzibilnog zaljubljenika iz koje zrači poziv da svratimo pogled na njih, da
ih ne napustimo i da ih očuvamo od nestanka kojim im prijeti moderno
turističko doba i bešćutnost čovjeka za njihovu ljepotu i spomeničku
vrijednost.
Slavo Grubišić, prof., Šibenik 1980.
Čistoća i preciznost kompozicije govore o
umjetniku velikog iskustva i sjajne likovne percepcije, koje potpomognute
potpunim vladanjem zanatom i usklađivanjem motiva s likovnim traženjem daju
kao rezultat zrelu i u potpunosti definiranu fotografiju.
Darko Sačić, akadem. slikar, Varaždin 1980.
Ova izložba sastavljena od tri različita
kazivanja, neće nas ostaviti ravnodušnim. Autor provocira naše misli i
utiske. Stara je istina da fotograf mora poznavati zahtjeve klasičnih
umjetnosti, da bi mogao istovremeno držati postupke svoga zanata pod strogom
kontrolom. Naš gost je u tome uspio.
Petar Jović, fotograf-umjetnik, Ulupuh,
Split 1983.
V delih Vladka Loziča so zastopana različna
področja fotografskega upodabljanja. Med avtorjevimi ustvarjalnimi
prizadevanji srečujemo krajino, zelo razvejano figuraliko in fotografske
prezentacije najrazličnejšnih struktur.
Domnevamo lahko, da se Vladku Loziču tudi v tem
stilnem okviru odpiraju različne možnosti, pomembne za nadaljno rast
njegove fotografije.
Dr.sc. Avguštin Cene, Kranj 1984.
Možda bi se pojedinim fotografijama u sve tri
kolekcije i mogla staviti poneka primjedba na strogo estetski i strogo
umjetnički prilaz motivu, ali da su pune živosti, poruka i istina o ljudima,
njihovom životu i svemu što te ljude i njihov život čini punim i konkretnim,
to niko ne može poreći. U tome i jeste puni smisao ove izložbe, u tom se
ogleda i autorov odnos prema životu i pojavama koje ga okružiju, u koje
uranja, koje analizira i iznosi na vidjelo dana kao oformljen stav, poruku,
pogled.
Dragutin Pevec, Bugojno, 1984.
Lozićev opus je nastajao kontinuiranim razvojem,
jednim logičkim sledom za sopstvenim interesovanjima. Jednostavnim
fotografskim iskazom Lozić je uspeo da ostvari delo puno značajnih duhovnih
vrednosti. Fotosi Vladka Lozića oplemenjeni su izraženim humanizmom što se,
zahvaljujući direktnosti fotografske poruke i snazi Lozićevog iskaza tako
sugestivno upliće u kompleksni proces gledaočeve percepcije.
Sava Stepanov, likovni kritičar, Novi Sad
1985.
Što se tehnike tiče – raznorodnost kadriranja,
različitost kuta snimanja, racionalizirano osvjetljenje, upotreba optičke
deformacuje, dorada štampe, variranjem i ekspozicija i osvjetljenja, umije u
fotografiju unijeti osnovni ton ili potpuno tamni ili potpuno svjetli,
izabirući najpodesnije efekta, kako bi likovnoj predstavi podario dubinu i
obličje.
Krajnji rezultat, zahvaljujući ekspreesivnoj
intervenciji, umjetničke su fotografije iznimne ljepote i čednosti, poput
ovih koje prezentiraju njegovo djelo na samostalnoj izložbi u Rovinju, kao
eviodentan dokaz izrečenog.
Virgilio Giuricin, Rovinj, 1985.
Vladko Lozić pripada prvoj posljeratnoj
generaciji fotoamatera, koji dolaze u Fotoklub Zagreb pedesetih godina, da
bi generacijski dosegli svoj vrhunac u šezdesetim i sedamdesetim godinama.
Ta nova generacija školovana na tradiciji Fotokluba Zagreb i zagrebačke
škole formirala se pod utjecajem dvaju smjerova, koji su tada bili
dominantni u fotografiji; life fotografije i fotografike.
Društveno angažiran (dugogodišnji tajnik
Fotokluba Zagreb) Lozić nalazi vremena i za fotografski kreativni rad Tokom
vremena stvara niz ciklusa fotografije od kojih svaki za sebe predstavlja
zaokruženu cjelinu.
U jednoj osobi spojen društveni rad i likovno
stvaralaštvo. Višestruka ličnost? Tko bi to znao? Nije ni važno. Hvala
autoru na divnim pričama.
Đuro Griesbach, ULUPUH , ESFIAP, Zagreb
1987.
Pisati o fotografijama Vladka Lozića nastalih
tijekom trideset godina znači kretati se unutar nekoliko njegovih stalnih
već zarana zacrtanih interesa, kondenziranih u cikluse koji od 1957.godine
još uvijek traju kao otvoreno djelo, stalno se obnavljajući i dopunjujući.
Iako samo naizgled različiti ovi ciklusi
posjeduju međusobnu povezanost. To je više konceptualna nego formalna veza,
jedan estetički pristup, sposobnost da se uoči motiv ili ideja i vizualno
organizira pa pretvori u trajnu slikovnu formu, upečatljivu zajedničkom
iskustvu. Lozićevi ciklusi su formalni i emocionalni komplementi jedan
drugom.
Slikovitost u smislu prakse i teorije slikarstva
je također jedna od veoma čestih, iako ne i obaveznih kvaliteta Lozićevih
fotografija.
Mara Tonković, prof., Zagreb 1987.
Krečući se unutar mogućnosti primjerenih
fotografiji, ostvario je djela koja ne teže prerasti u drugo dočim u
korektno obrađena likovna ostvarenja, kreacije kojih su vrijdnosti ono što
nas u vrtlogu životnih zbivanja i promjena podsjeća da oko nas postoji i
život na koji sve više postajemo neosjetljivi. U ovom slučaju galebovi i
stari krovovi samo su tema, a forma je ono što dominira, ono što je bitno.
Ovakvi isječci služe mu samo kao polazište, ali ne i kao krajnji cilj.
Zdenko Kuzmić, prof., Zagreb, 2000.
Svaki će posjetitelj ove izložbe prihvatiti i
naći u njegovim slikama nešto za sebe, nešto pravo, i tek tada ćemo svi mi
ovdje nazočni, na ovoj današnjoj izložbi, osjetiti u jednom trenutku nešto
zajedničko, nešto što nas prožima na isti način kao i samog autora.
Zdenko Kuzmić, prof.,
Zagreb, 2002.
Njegova silovita prizadevanja in dosežki, njegova
izredna vizualna kultura so mu omogučili, da je okril svoj osebni izraz, ki
ga lahko spremljamo prav od začetkov do današnje ere. Pri svojem ukvarjanju
s fotografijo je prehodil naporno pot neutrudnega raziskovalca, ustvaril
številne cikluse ter v vsakega izmed njih vgradil svoje pojmovanje medija in
neštetih možnosti, ki jih ponuja.
Kadar se spominjamo njegovih ciklusov, kakršni so
"S svojimi skrbmi", "Oblike", "Galebi", "Pod starimi strehami", "Kruha in
iger", se utrinjajo tudi spomini na čase, ko so nastajali, pa tudi
sodobnosti pristopa, ki ni zbledel niti današnjem doživljanju. Številne
vrednote so uresničene, le malo je podrobnosti, ki jih ponuja fotografska
umetnost, ki se jih ni vsaj dotaknil, pri tem pa nam občutek samostojne
celote potrjuje njihovo miselno in umetniško vrednost.
Katalog izložbe, Maribor, 2003.
|